Iedere week wordt er voor onze kerk een liturgisch bloemstuk gemaakt. Daarin worden bloemen verwerkt met een betekenis.  Tijdens de overstapdienst voor de jeugd stond het verhaal van Jozef in de put centraal. Prachtig verwerkt in een bloemstuk.

Uitleg bloemstuk

De flox verbeeldt onschuld en macht: Jozef, onschuldig in de put, werd later een machtig man. De vele kleuren van de bloemen verwijzen naar de mantel van Jozef.
De voetstappen onderaan het bloemstuk zijn verbonden aan de dromen die de kinderen meenemen in de nieuwe periode van hun leven.
Gipskruid:Door de wolk van mooie dromen en verwarring kan toch Gods liefde schijnen.

Uitleg corsages

De hortensia’s in de corsages staan voor dankbaarheid en oprechte gevoelens

Interview over bloemschikken

Wilt u meer weten over het bloemschikken. Lees dan dit interview over de bloemenmeisjes van de kerk.