Vrijdag 27 september is het van 10 tot 16 uur Burendag in de Atolwijk. Buurtbewoners zijn welkom bij De Ontmoetingskerk, stichting IDO Open Haven en wijkcentrum Atolplaza.  De opening van Buurtfeest Atplplaza vindt om 10.00 uur plaats op grasveld voor Ido Open Haven. Daarna kunnen bezoekers zich inschrijven voor verschillende workshops en meedoen aan bingo en beweegactiviteiten. ’s Middags is er in Open Haven een modeshow, kleedjesmarkt, kinderactiviteiten zoals koken met kids, schminken en haar vlechten.

Kijkje in de kerk

Tijdens de Burendag is dé Ontmoetingskerk open. Alle buren zijn welkom om een kijkje te nemen in het kerkgebouw. Voor degene die behoefte heeft aan een gesprek is daar ook de mogelijkheid voor. In de kerk zijn er verschillende muziekoptredens met orgel, viool en gitaar. Bezoekers kunnen genieten van een schilderijententoonstelling én zelf een schilderij maken. Verder is er een workshop bloemschikken, worden er ijsjes uitgedeeld en kunnen kinderen zich uitleven op een springkussen.

Lunchen in Atolplaza

In wijkcentrum Atolplaza staat er rond lunchtijd een lopend buffet klaar. Iedere organisatie zorgt voor lekkere gerechten zoals soep, hapjes en salades. ‘De lunch is een mooi moment om elkaar te ontmoeten. Eten verbindt’, vertelt buurtwerker Ronnie Lans. In Atolplaza kunnen bezoekers meedoen aan een workshop line dance, vogelhuisjes schilderen en sport- en spelactiviteiten die de jongerenwerkers aanbieden