Kunnen we de wereld mooier maken door anders naar geld te kijken? Theoloog, blogger en schrijver Alain Verheij (34) geeft woensdag 27 september om 20:00 uur een gratis lezing in de Ontmoetingskerk

Geld en Go€d

In zijn laatste boek ‘Geld en go€d’ onderzoekt Alain Verheij hoe mensen met hun geld omgaan, wat geld met ons doet, en hoe we de wereld mooier kunnen maken door anders naar geld te kijken. Inspiratie vindt hij in de eeuwenoude bijbelverhalen, die een verrassend licht werpen op deze hedendaagse urgente kwesties. Zo komen we via manna en de Romeinse belastingmunt bij de bitcoin en de toeslagenaffaire. Én hij zet òns aan het denken over hoe wij de wereld kunnen verrijken door anders met ons geld om te gaan

Wie is Alain?

Alain Verheij is nog altijd de ultieme millennial-theoloog voor een breed publiek. Verheij publiceerde al twee andere boeken, waarvan het eerste, God en ik, in 2018 de prijs voor het beste theologische boek van het jaar won.

Fotografie: Carel Schutte

Geld en mensen

De tijden zijn dan misschien wel veranderd, de mensen zijn dat niet. Nog altijd hebben we een complexe relatie met ons geld – nog altijd verlangen we naar rust, rechtvaardigheid en vrijheid’, vertelt Alain. Hij kan als geen ander Bijbelse verhalen tot leven brengen en verbinden aan actuele en herkenbare vragen en verlangens van jong en oud.

In gesprek

Alain geeft op 27 september eerst een lezing over zijn nieuwe boek. Na de pauze is er tijd om met elkaar in gesprek te gaan.

Geloofsproeverij 0320

De avond wordt georganiseerd door de werkgroep Geloofsproeverij 0320 van de Ontmoetingskerk. Deze groep houdt met enige regelmaat inspirerende avonden die interessant en toegankelijk zijn voor iedereen.