Op 12 september is  het begin van de meditaties die om de veertien dagen worden gehouden in de Ontmoetingskerk. We willen starten met een stiltewandeling. Daarvoor gaan we naar het Bergbos. Dit mooie bos is te vinden aan de Bronsweg in Lelystad.

Wat gaan we doen?

We verzamelen  bij de Ontmoetingskerk en vertrekken daar dan met de auto om 19.00 uur. Dit is vroeg omdat het al snel donker gaat worden. De wandeling is 1.5 kilometer lang. Voor onderweg krijgen we een Bijbeltekst mee om over na te denken.  Als we terug zijn bij de kerk, kunnen we daar nog even koffiedrinken en gezellig bijpraten.

Het Bergbos

Het Bergbos is een onderdeel van het vele groen ten oosten en noorden van Lelystad. In de omgeving van het bos is een groot gebied met biologische landbouw. We wandelen eerst over een schelpenpaadje dat langs het bos gaat. Eerst zien we een mooie tuin en daarna is er uitzicht over de akkers. Dan gaan we het bos in. Er is hier dichte begroeiing. Het pad gaat geleidelijk omhoog. In de eerste 10 jaren van Lelystad was hier een stortplaats van voornamelijk bouwafval. Later werd alles  afgedekt met grond en beplant met bomen. Gelukkig is het bos daarna goed onderhouden. Nu is het een plek waar veel is te zien en waar je van zelf stil wordt door alles  om je heen.

Onthaasten, verstillen, rust, verdiepen, verlangen, verbinden

In de hectische tijd waarin we leven is iedereen op zijn of haar manier op zoek naar verstilling, bezinning, verbinding. In de christelijke traditie is mediteren een oude, maar ook een moderne vorm van bidden. Om in stilte gedachten te laten komen en te laten gaan, onrust los te laten en open te staan voor de Bron.

Meditatieavonden

De meditatieavonden zijn in principe op de tweede en vierde donderdag van de maand om 19.30 in de Ontmoetingskerk. De stilteruimte (kerkzaal) is vanaf 19.20 open voor eenieder die alvast in stilte tot rust wil komen. De bijeenkomst duurt ongeveer een half uur. We

Iedereen kan leren mediteren

Bij het mediteren is iedereen van harte welkom. Ook als je nog niet eerder bent geweest of nog nooit eerder hebt gemediteerd. Mocht je voor de eerste keer komen? Stuur dan een mail dan ontvang je een uitnodiging voor de meditatieavonden.