Je bent jong en je zoekt een moment van stilte of het lijkt je best wel mooi om een keer naar de kerk te gaan. Dan is donderdag 28 maart het moment om naar de Ontmoetingskerk te komen  Op deze Stille Donderdag  kun je in de kerk “The Passion” kijken, maar dat is nog niet alles. We hebben een heus voorprogramma: een kerkdienst met onze jongerenpredikant Eva.

Voorprogramma met Eva, Klaas en Marjolen

Het is bijna Pasen, maar wat betekent dat nou eigenlijk? Wat betekent het leven en lijden van Jezus voor ons, nu in 2024? In deze viering, die om 19:30 begint, staan we stil bij de laatste maaltijd die Jezus met zijn leerlingen beleefde. Het is voor velen een bron van inspiratie. Tot Zijn gedachtenis én ons houvast vieren ook wij in deze dienst het Avondmaal.

The Passion kijken

Na de viering in de kerkzaal kijken we met de jongeren “The Passion” in het jeugdhonk. Dan is er ook ruimte om samen in gesprek te gaan en vragen te stellen. Wil je alleen dan komen, dat kan ook. Je bent vanaf 20:30 welkom in het Jeugdhonk!

The Passion kijken

Op Witte Donderdag wordt al sinds 2011 “The Passion” uitgezonden op tv. Ieder jaar vindt The Passion plaats in een andere stad, dit jaar is de stad Doetinchem het toneel. In de uitzending worden de laatste dagen van Jezus’ leven nagespeeld en worden er hedendaagse nummers gezongen die bij het verhaal passen. Van harte welkom in de viering en bij het kijken van The Passion! Ook bij de viering op Goede Vrijdag (19.30 uur) en bij de paaswake (22.00 uur) van harte welkom.